loading...

وبلاگ راديوكودك

در اين وبلاگ شما مي توانيد ليست بهترين مطالب وب سايت راديوكودك را مشاهده كنيد.

بازدید : 293
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مهدكودك و پيش دبستاني عطر نرگس

تلفن هاي ثابت
02176703656
تلفن هاي همراه
09102305492
اطلاعات تكميلي:
بهترين مهدكودك هاي منطقه 8 تهران
بهترين مهدكودك هاي تهرانپارس
بهترين مهدكودك هاي شرق تهران
آدرس شركت:
فلكه اول تهرانپارس، رشيدجنوبي، خيابان ۱۵۰غربي

مهدكودك و پيش دبستاني عطر نرگس

مهدكودك عطر نرگس با سابقه چند دهه فعاليت هاي برون مرزي و پذيرش شيرخواران 1 ماهه تا كودكان 6 سال و استخدام مربيان دوره ديده از سازمان بهزيستي در فضايي با وسعت دو طبقه مجزاي استاندارد شده و مجهز به دوربين هاي مداربسته آنلاين، مكان مفرحي براي كودكان و مكاني امن براي خانواده ها بوجود آورده است.

در مهدكودك عطر نرگس كلاس هاي عمومي هنرهاي تجسمي، سفالگري، نقاشي، كارگاه مادر و كودك، مهارت هاي زندگي، نمايش خلاق، موسيقي، قصه گويي، آموزش ادب و فرهنگ ايراني، آموزش تئاتر كودكان، استعداد يابي، كاردستي، قصه هاي قرآني و اردو هاي تفريحي و علمي ويژه اطفال برگزار مي گردد.

مصاحبه با مدير مهدكودك

شرايط اوليه و معمول پيش دبستاني و مهدكودك

پذيرش ما از كودكاني است كه دچار اختلالات رواني و رفتاري نباشند تا ساير كودكان و اطفال در آرامش كامل به سر برند و رده سني از شيرخوار تا 7 سال مي باشد. ضمن اينكه افتر اسكول نيز در مهد داير است.

2. زمان تاسيس مهدكودك:

سال 1395

3. ظرفيت مجاز مهدكودك:

90نفر

4. آيا جايي براي بچه من داريد:

تمام اين مكان ها متعلق به فرزندان شما است و ما اين امكان را براي حضور فرزند دلبندتان فراهم آورده ايم.

5. اگر جانداريد مي توان وارد ليست انتظار شويم؟

با توجه به اينكه در زمان هاي مختلف والدين فرزندان خود را براي پريودهاي زماني به منزل مي برند قطعا عزيزان ليست انتظار در اسرع وقت مي توانند از فضا و برنامه هاي مهد بهره جويند.

6. چه مدت بايد منتظر بمانيم:

به شما قول مي دهيم كمتر از يكهفته فضا را براي ورود فرزندتان فراهم كنيم.

7. ساعات كار مهدكودك به چه صورتي هست؟

از ساعت 7 هکر نست لغايت 17 عصر همه روزه در خدمت عزيزان هستيم

8.برنامه تعطيلات شما چگونه است؟

روزهاي تعطيل همان روزهاي تعطيل رسمي است و در صورت علاقمندي روزهاي پنج شنبه نيز نيمه وقت مهدكودك در خدمت عزيزان است.

9. درچه روزهايي مهدكودك بسته است؟

در روزهاي تعطيل رسمي

10.درباره زمان بردن كودك به مهد و برداشتن كودك چقدر انعطاف پذيري وجود دارد؟

تلاش ما رضايت والدين است و قرار است خدمتي ارائه شود و اين خدمت قطعا با هماهنگي با والدين در حد رضايت والدين تنظيم خواهد شد و مي توانيم اين زمان را تا نيم ساعت افزايش و يا كاهش دهيم. اگرچه آوردن كودكان به مهد در هر زماني در ساعات كاري امكان پذير است

11. شهريه مهد كودك و پيش دبستاني چقدر است؟

900 هزار تومان مي باشد ولي درصورتيكه والدين نسبت به ثبت نام شش ماهه اقدام به پرداخت نمايند تا سقف 20% كاهش خواهد يافت.

12.آيا تخفيفي براي خواهر و برادر ها داريد؟

.تخفيف خواهر و برادر درصورت ثبت نام 20% خواهد بود .

13.آيا در صورت تاخير در برداشتن كودك از مهد بايد هزينه اضافي پرداخت شود؟

خير به هيچ نحو

14.نحوه و زمان پرداخت شهريه چگونه است؟

زمان پرداخت ابتداي هر ماه مي باشد كه در صورت علاقمندي مي توان براي دريافت تخفيف 20% شش ماهه اقدام به پرداخت نمود.12

15.از من به عنوان والد چه انتظاراتي داريد؟

براي هماهنگي بيشتر جهت آموزش، شاداب بودن و تقويت بنيه هاي استعدادي عزيزانمان درخواست داريم شما نيز به عنوان اولياء مهد و پيش دبستاني در بسياري از برنامه هاي آموزشي كارگاه مادر و كودك، استعداديابي، دوره هاي روانشناسي و .. مشاركت نموده و برنامه هاي شاد فرزندان خود را در مهدكودك با ديگر عزيزان به مشاركت قرار دهيد. ضمن آنكه درصورتيكه هرگونه اخلال در نظم مهد كودك و يا توصيه اي داريد بدانيد كه ما با توصيه شما پيشرفت نموده و موجبات ترقي فرزندانتان را فراهم خواهيم ساخت. درگروه تلگرامي مهدكودك عضويت يابيد و مهد را منزل دوم فرزند و خودتان محسوب نماييد در اين صورت قطعا ما موفق به رضايت همديگر خواهيم شد.

16.خبرنامه ، گروه آنلاين يا چيزي براي اطلاع رساني دايد؟

.ما گروه تلگرامي داريم كه در حال ساختار سازي هاي ديگري مانند وبسايت و گروه اينستاگرامي نيز هستيم. .17. آيا گزارش روزانه و يا راه ديگري داريد كه والدين از كارهايي كه كودك در طول روز انجام داده است، مطلع كنيد؟

گزارش روزانه در تلگرام و دفتر عزيزان ثبت مي شود.

18.آيا جلسات اولياء و مربيان داريد؟

دفتر اينجانب مركزي است براي گفتگوها. علاوه بر گروه هاي اطلاع رساني جلسات اولياء و مربيان بصورت پيوسته و برنامه ريزي شده ماهيانه برگزار خواهد شد . افتخار ديدار اولياء موجب بالندگي فكري خواهد شد.

19. مي توانم قبل از ثبت نام كودكم را براي ديدن به مهد بياورم؟

قطعا عزيزان مي توانند بصورت تستي يك روز نيز فرزند خود را به مهد بسپارند و اولياء نيز در مهد در زمان مشخص حضور يابند.

20. آيا كودكان براساس گروه سني تقسيم بندي مي شوند يا مختلط هستند؟

تقسيم بندي كودكان براساس رده هاي سني است و در غير اينصورت َآسيب جدي روحي و فيزيكي خواهند ديدو قطعا اين قانون در هرلحظه اي و حتي زمان تنفس ، ا ستراحت، اردو، بازديد و ... بايد رعايت شود. فرزندان عزيزان مختلط هستند.

21. كلاسي كه كودك من در آن خواهد بود چندنفره است؟

نسبت مراقبان به كودك در هركلاس چند نفر و به چه تعداد است؟ كلاس هاي ما با توجه به بزرگي آن ظرفيت 12نفره را دارد كه بنا به تناسب و علاقمندي مي توان ظرفيت آن را كاهش داد. مراقبان هركلاس حداقل يك نفر بوده كه معمولا يك نفر به صورت ذخيره در دفتر مهدكودك حضور دارد. البته در زمان برنامه هاي تفريحي، اردو، بازي و سرگرمي تعداد مراقبان تا سقف دو نفر به ازاي هر12نفر افزايش مي يابد.

سوالاتي درباره مربيان مهدكودك

آيا از آنها گواهي عدم سوء پيشينه مي خواهيد؟

بله شرط اوليه ورود به مهدكودك براي مربيان گواهي عدم سوء پيشينيه بوده و در هر سال بايد تمديد شود. چرا كه سلامت روح و روان كودكانمان بايد تضمن شود و اين نكته بسيار براي ما حائز اهميت است كه مربيان داراي روحيات سلامت باشند.

آيا كاركنان آموزش شرايط اضطراري و اورژانسي را گذرانده اند؟

تمامي كاركنان كه تحصيلكرده هستند تمامي شرايط اضطراري را ديده اند و رسما نيز مدرك دريافت كرده اندضمن آنكه داراي تاييديه بهزيستي هستند.

3.كارهاي لازم در زمينه كمك هاي اوليه را بلدند؟

در هرطبقه جعبه كمك هاي اوليه وجود دارد و علاوه بر اينكه اينجانب آموزش هاي لازم را ديده ام مربيان جوان و تحصيلكرده مهدكودك نيز داراي توانمندي هاي لازم هستند. احياي قلبي و حتي برخي از نيازهاي اورژانسي را ما مورد تاييد و تاكيد قرار داده ايم.

4.اطلاعاتي در مورد احياي قبلي و ريوي به كودكان دارند؟

بله با توجه به تجربيات و آموزش هاي قبلي در حين آموزش در بهزيستي، آشنا هستند. حتي اگر فرزندان برخي از عزيزان دچار عارضه اي هستند در صورتيكه اولياء اطلاع دهند تلاش مي شود تا مربيان بر مشكل مربوطه آشنايي داشته و بتوانند در مواقع ضروري از اين اطلاعات استفاده نمايند.

فعاليت ها و مهارت هاي اجتماعي

آيا اسباب بازي ها و فعاليت هاي مناسب با سن كودكان هست؟

بله با توجه به نگهداري شيرخوار تا پيش دبستاني و آموزش هاي لازم،تمامي اسباب بازي ها و بازي هاي فكري متناسب با سن عزيزان در مهد وجود دارد.

آيا فضاي بازي راحت و كودك ايمني در داخل مهدكودك داريد؟

بله فضاي بازي، حياط مناسب، استخر شنا، بازي هاي فكري متناسب با سن عزيزان در مهد وجود دار.

آيا مي توانم مطمان باشم كه فرزندم در امنيت بازي مي كند؟

درمهدكودك با توجه به تعداد قابل توجه مربيان، آموزش هاي مرتبط با نگهداري كودكان توسط مربيان ديده شده ضمن آنكه، تمامي نرده ها به حفاظ مجهز شده اند، تمامي بخش هاي ميزها با يونوليت حفاظ شده اند، بالكن حفاظ بندي شده است. حياط حفاظ بندي شده است، تمامي اسباب بازي ها، صندلي ها و.... پلاستيكي و بي خطر بوده و از سويي اين مهدكودك بخاطر رعايت ها دريافت به 4ستاره امتيازبندي شده است.

آيا آنها مي توانند مهارت هاي فيزيكي خود را تقويت كنند؟

بدليل دارا بودن حياط امن، تميز؛ زيبا و همچنين سالن مرتب و مفرح و اردوهاي متناسب با سن عزيزان، قطعا بدنبال آموزش ها و تقويت قواي فيزيكي فرزندان مان هستيم. ضمن آنكه موضوع تغذيه نيز بصورت هماهنگ و با بهترين كيفيت مورد استفاده است.

آيا فضاي باز محصور و ايمني براي بازي داريدكه مهارت هاي حركتي عمده مثل بالارفتن، دويدن، راندن اسباب بازي هاي چرخدار را تشويق كند؟

بله درحياط مهدكودك و بصورتي كه فوق به آن اشاره شد، علاوه بر دارا بودن اسباب بازي ايمن، مربيان، حصار مناسب و ... توجه بر رعايت امنيت و همچنين آموزش صحيح اطفال وجود دارد. 5.برنامه براي كودكان نوپا و پيش دبستاني ها: برنامه هاي مختلفي شامل موسيقي، قصه خواني، شاهنامه خواني، آموزش زبان، آموزش قرآن كريم،خلاقيت، چرتكه، رباتيك و از سويي اردوهاي تفريحي جزء برنامه پيوسته و دائمي مهد است.

براي كودكان نوپا و بزرگتر فضاهاي جذاب و مشخصي براي فعاليت هاي مختلف هنري مثل نقاشي يا موسيقي داريد؟

بله در تمامي اتاق هاي مهد و حتي سالن ها ميزهاي مشخص و تخصصي براي نقاشي كودكان تعبيه شده است و مي توانند از آنها براحتي بهره ببرند.

.آيا لگو و اسباب بازي در مهد وجود دارد؟

در مهدكودك لوگو و اسباب بازي به ميزان كافي براي استفاده اطفال در تمامي مقاطع سني وجود دارد.

آيا برنامه كتاب خواندن داريد؟

برنامه كتاب خواني و شاهنامه خواني حسب متفاوت بودن سن ها وجود دارد و با روشي جديد اين اقدام مورد توجه كودكان قرار مي گيرد.

فعاليت كودكان در يك روز معمولي چه خواهد بود؟

فعاليت كودكان در يك روز معمولي: بايد توجه داشت با در نظر داشتن تفاوت سني و مقاطع برنامه هاي روزانه كودكان متفاوت است.

طبيعتا براي نوزادان فقط نگهداري، براي نوپا برنامه هاي شاد،مفرح، خلاقيت زا، استعداديابي و..و برنامه رده سني بزرگتر ها به قصه خواني، شاهنامه خواني، استعداد يابي، موسيقي، كلاس زبان و. ... به طور روزانه انجام خواهد شد. شايان ذكر است برنامه ورزش گروهي از برنامه هاي همه روزه است كه بنا به رده سني مختلف به شكل هاي مختلف انجام خواهد شد.

مي توانيم برنامه فعاليت هاي روزانه را ببينيم؟

برنامه روزانه قابل رويت توسط اولياء مي باشد چون قطعا مي تواند در توصيه به اولياء مهد راهگشا باشد.

آيا بچه ها به پياده روي و گردش مي بريد؟

بله از برنامه هاي مورد نظر ما گردش روزانه، تفريحي ؛اردوهاي دسته جمعي و بازديد از موزه ، سينما و ..مي باشد كه در ارتقاي سطح فرهنگي و عمومي عزيزان قطعا كمك خواهد كرد.

تلويزيون و موارد مشابه درصورت وجود چه نقشي دارند؟

كمتر مورد نظر است بدليل اينكه بايد در مهدكودك موضوعات آموزشي ، ورزشي، تفريحي، استعداد يابي مورد نگاه باشد.ليكن اگر تلويزيون بتواند دراين خصوص حامي باشد، در زمان هاي محدودي به آن توجه خواهد شد و آن هم بيشتر جهت آموزش خواهد بود.

چگونه بچه ها را آرام مي كنيد؟

با داشتن برنامه ريزي صحيح براي كودكان، قطعا به نسبت زيادي فرزندانمان آرامش خواهند داشت كه ضمن اينكه استعداد يابي به همراه حركات فيزيكي و ورزشي نقش موثر در آرام بخشي كودكان خواهد داشت.

14.رفتارهاي گروهي نامناسب بين كودكان مثل دست انداختن و زورگوي را چگونه مديريت مي كنيد؟

به نظر مي رسد برنامه داشتن و برنامه ريزي به خودي خود موجب سلب خشونت گرايي از سوي كودكان مي شود. ضمن انكه علاوه بر مديريت در برنامه ريزي، مي توان با ابزارهاي ديگر كه سرگرم كننده هستند و از سويي عدم اجازه ثبت نامه به كودكان با تربيت نامناسب ما را در عدم ورود به خشونت در بين كودكان ياري خواهد ساخت.

آيا براي اجازه حضور درمهد و پيش دبستاني كودكان بايد واكسينه شوند؟

طبق مقررات واجدين ثبت نام در مهدو پيش دبستاني مي بايد كارت مربوطه به واكسيناسيون را داشته باشند چون در غير اينصورت به ساير عزيزان احتمال آسيب هايي را وارد خواهد ساخت.

سياست هاي مهدكودك در باره كودكان بيمار

اگر بچه من در طول روز به دارو نياز داشته باشد چه مراقبتي وجود دارد؟

با هماهنگي مهدكودك، اين اقدام توسط مربيان و يا درصورت علاقمندي توسط اولياء در ساعات مشخص صورت خواهد گرفت. ضمن اينكه مراقبت ويژه از سوي مربي و حتي مديريت مهد انجام مي شود.

آيا به كودكان آموزش داده مي شود كه دستشان را بعد از استفاده از دستشويي بشويند؟

برنامه هاي آموزشي مهدكودك شامل بسياري از موارد از جمله رعايت بهداشتي، سطح بهداشت، عوامل و تبعات بهره گيري از بهداشت فردي واجتماعي در كودكان از برنامه هايي است كه به صورت كاملا غير مستقيم به عزيزان آموزش داده مي شود ودرغير اينصورت براي كودكان مشكلات جدي ايجاد خواهد ساخت. البته بايد گفت مكان مهدكودك در منطقه اي واقع است كه بيشتر اولياء به فرزندان اين موضوعات را آموزش داده اند ولي گسترش اين فرهنگ بهداشتي توسط اولياء مهد مورد توجه و تاكيد و همچنين برنامه ريزي است

اسباب بازي ها هرچند وقت يكبار شسته و يا عوض مي شوند؟

تمامي ا سباب بازي ها با توجه به تغيير مكان مهدكودك نو مي باشد ليكن اسباب بازي هاي كمي قديمي در ماه گذشته ضد عفوني شده اند و معمولا هر دوهفته يكبار نيز تميز شده و هرماه يكبار ضد عفوني مي شوند.

آيا فضاي بازي داخلي و بيروني براي كودكان ايمن سازي شده و ضد فرار هستند؟

فضاي بازي كاملا ايمن سازي شده و حتي اسباب بازي ها نيز ايمن هستند و تمامي ميزها و صندلي ها نيز ايمن شده اند. تمامي نرده ها و بالكن ها نيز ايمن سازي و محصور شده اند.ورودي و خروجي هاي متعدد موجب تقويت ايمني براي گريز در زمان مورد نياز مي باشد.

تجهيزات بازي شما چقدر قدمت دارند؟

تمامي تجهيزات يكماه پيش بازبيني و تجهيز شده اند.ليكن با توجه به اينكه مهدكودك سه سال است تاسيس شده تمامي وسايل جديد هستند

آيا ممكن است زماني كودكان بدون مربي و مراقب باشند؟

تا كنون زماني نشده است كه كودكان بدون مربي باشند چون تعداد مربيان از تعداد كلاس ها بيشتر بوده و مربي مازاد هميشه درمهد و پيش دبستاني وجود دارد.

آيا درها به گونه هست كه غريب ها نتوانند وارد شوند؟

تمامي درب هاي ورودي و خروجي داراي قفل بوده و ضمن آنكه مستخدم و يكي از مربيان بر ورود و خروج به هر نوع در مهدكودك نظارت مستقيم دارند. دفتر مديريت نيز بر درب ورودي و خروجي علاوه بر دوربين مداربسته اشراف و كنترل دارد.

سياست شما در مورد تحويل كودك چيست؟ چه كساني مي توانند كودك را از مهدكودك و پيش دبستاني تحويل بگيرند؟

تنها پدر ومادر مي توانند فرزندان را تحويل بگيرند. البته درصورتيكه در فرم ثبت نام كس ديگري قيد شود مي توان به اين موضوع ارجاع شود. درصورتيكه والدين بدليلي اعلام نمايند كه يكي از اعضاي خانواده مي تواند كودك را تحويل بگيرد اين موضوع در صورت دريافت كارت ملي شخص، امكان پذير است.

مهدكودك و پيش دبستاني عطر نرگس

مهدكودك و پيش دبستاني عطر نرگس

تلفن هاي ثابت
02176703656
تلفن هاي همراه
09102305492
اطلاعات تكميلي:
بهترين مهدكودك هاي منطقه 8 تهران
بهترين مهدكودك هاي تهرانپارس
بهترين مهدكودك هاي شرق تهران
آدرس شركت:
فلكه اول تهرانپارس، رشيدجنوبي، خيابان ۱۵۰غربي

مهدكودك و پيش دبستاني عطر نرگس

مهدكودك عطر نرگس با سابقه چند دهه فعاليت هاي برون مرزي و پذيرش شيرخواران 1 ماهه تا كودكان 6 سال و استخدام مربيان دوره ديده از سازمان بهزيستي در فضايي با وسعت دو طبقه مجزاي استاندارد شده و مجهز به دوربين هاي مداربسته آنلاين، مكان مفرحي براي كودكان و مكاني امن براي خانواده ها بوجود آورده است.

در مهدكودك عطر نرگس كلاس هاي عمومي هنرهاي تجسمي، سفالگري، نقاشي، كارگاه مادر و كودك، مهارت هاي زندگي، نمايش خلاق، موسيقي، قصه گويي، آموزش ادب و فرهنگ ايراني، آموزش تئاتر كودكان، استعداد يابي، كاردستي، قصه هاي قرآني و اردو هاي تفريحي و علمي ويژه اطفال برگزار مي گردد.

مصاحبه با مدير مهدكودك

شرايط اوليه و معمول پيش دبستاني و مهدكودك

پذيرش ما از كودكاني است كه دچار اختلالات رواني و رفتاري نباشند تا ساير كودكان و اطفال در آرامش كامل به سر برند و رده سني از شيرخوار تا 7 سال مي باشد. ضمن اينكه افتر اسكول نيز در مهد داير است.

2. زمان تاسيس مهدكودك:

سال 1395

3. ظرفيت مجاز مهدكودك:

90نفر

4. آيا جايي براي بچه من داريد:

تمام اين مكان ها متعلق به فرزندان شما است و ما اين امكان را براي حضور فرزند دلبندتان فراهم آورده ايم.

5. اگر جانداريد مي توان وارد ليست انتظار شويم؟

با توجه به اينكه در زمان هاي مختلف والدين فرزندان خود را براي پريودهاي زماني به منزل مي برند قطعا عزيزان ليست انتظار در اسرع وقت مي توانند از فضا و برنامه هاي مهد بهره جويند.

6. چه مدت بايد منتظر بمانيم:

به شما قول مي دهيم كمتر از يكهفته فضا را براي ورود فرزندتان فراهم كنيم.

7. ساعات كار مهدكودك به چه صورتي هست؟

از ساعت 7 هکر نست لغايت 17 عصر همه روزه در خدمت عزيزان هستيم

8.برنامه تعطيلات شما چگونه است؟

روزهاي تعطيل همان روزهاي تعطيل رسمي است و در صورت علاقمندي روزهاي پنج شنبه نيز نيمه وقت مهدكودك در خدمت عزيزان است.

9. درچه روزهايي مهدكودك بسته است؟

در روزهاي تعطيل رسمي

10.درباره زمان بردن كودك به مهد و برداشتن كودك چقدر انعطاف پذيري وجود دارد؟

تلاش ما رضايت والدين است و قرار است خدمتي ارائه شود و اين خدمت قطعا با هماهنگي با والدين در حد رضايت والدين تنظيم خواهد شد و مي توانيم اين زمان را تا نيم ساعت افزايش و يا كاهش دهيم. اگرچه آوردن كودكان به مهد در هر زماني در ساعات كاري امكان پذير است

11. شهريه مهد كودك و پيش دبستاني چقدر است؟

900 هزار تومان مي باشد ولي درصورتيكه والدين نسبت به ثبت نام شش ماهه اقدام به پرداخت نمايند تا سقف 20% كاهش خواهد يافت.

12.آيا تخفيفي براي خواهر و برادر ها داريد؟

.تخفيف خواهر و برادر درصورت ثبت نام 20% خواهد بود .

13.آيا در صورت تاخير در برداشتن كودك از مهد بايد هزينه اضافي پرداخت شود؟

خير به هيچ نحو

14.نحوه و زمان پرداخت شهريه چگونه است؟

زمان پرداخت ابتداي هر ماه مي باشد كه در صورت علاقمندي مي توان براي دريافت تخفيف 20% شش ماهه اقدام به پرداخت نمود.12

15.از من به عنوان والد چه انتظاراتي داريد؟

براي هماهنگي بيشتر جهت آموزش، شاداب بودن و تقويت بنيه هاي استعدادي عزيزانمان درخواست داريم شما نيز به عنوان اولياء مهد و پيش دبستاني در بسياري از برنامه هاي آموزشي كارگاه مادر و كودك، استعداديابي، دوره هاي روانشناسي و .. مشاركت نموده و برنامه هاي شاد فرزندان خود را در مهدكودك با ديگر عزيزان به مشاركت قرار دهيد. ضمن آنكه درصورتيكه هرگونه اخلال در نظم مهد كودك و يا توصيه اي داريد بدانيد كه ما با توصيه شما پيشرفت نموده و موجبات ترقي فرزندانتان را فراهم خواهيم ساخت. درگروه تلگرامي مهدكودك عضويت يابيد و مهد را منزل دوم فرزند و خودتان محسوب نماييد در اين صورت قطعا ما موفق به رضايت همديگر خواهيم شد.

16.خبرنامه ، گروه آنلاين يا چيزي براي اطلاع رساني دايد؟

.ما گروه تلگرامي داريم كه در حال ساختار سازي هاي ديگري مانند وبسايت و گروه اينستاگرامي نيز هستيم. .17. آيا گزارش روزانه و يا راه ديگري داريد كه والدين از كارهايي كه كودك در طول روز انجام داده است، مطلع كنيد؟

گزارش روزانه در تلگرام و دفتر عزيزان ثبت مي شود.

18.آيا جلسات اولياء و مربيان داريد؟

دفتر اينجانب مركزي است براي گفتگوها. علاوه بر گروه هاي اطلاع رساني جلسات اولياء و مربيان بصورت پيوسته و برنامه ريزي شده ماهيانه برگزار خواهد شد . افتخار ديدار اولياء موجب بالندگي فكري خواهد شد.

19. مي توانم قبل از ثبت نام كودكم را براي ديدن به مهد بياورم؟

قطعا عزيزان مي توانند بصورت تستي يك روز نيز فرزند خود را به مهد بسپارند و اولياء نيز در مهد در زمان مشخص حضور يابند.

20. آيا كودكان براساس گروه سني تقسيم بندي مي شوند يا مختلط هستند؟

تقسيم بندي كودكان براساس رده هاي سني است و در غير اينصورت َآسيب جدي روحي و فيزيكي خواهند ديدو قطعا اين قانون در هرلحظه اي و حتي زمان تنفس ، ا ستراحت، اردو، بازديد و ... بايد رعايت شود. فرزندان عزيزان مختلط هستند.

21. كلاسي كه كودك من در آن خواهد بود چندنفره است؟

نسبت مراقبان به كودك در هركلاس چند نفر و به چه تعداد است؟ كلاس هاي ما با توجه به بزرگي آن ظرفيت 12نفره را دارد كه بنا به تناسب و علاقمندي مي توان ظرفيت آن را كاهش داد. مراقبان هركلاس حداقل يك نفر بوده كه معمولا يك نفر به صورت ذخيره در دفتر مهدكودك حضور دارد. البته در زمان برنامه هاي تفريحي، اردو، بازي و سرگرمي تعداد مراقبان تا سقف دو نفر به ازاي هر12نفر افزايش مي يابد.

سوالاتي درباره مربيان مهدكودك

آيا از آنها گواهي عدم سوء پيشينه مي خواهيد؟

بله شرط اوليه ورود به مهدكودك براي مربيان گواهي عدم سوء پيشينيه بوده و در هر سال بايد تمديد شود. چرا كه سلامت روح و روان كودكانمان بايد تضمن شود و اين نكته بسيار براي ما حائز اهميت است كه مربيان داراي روحيات سلامت باشند.

آيا كاركنان آموزش شرايط اضطراري و اورژانسي را گذرانده اند؟

تمامي كاركنان كه تحصيلكرده هستند تمامي شرايط اضطراري را ديده اند و رسما نيز مدرك دريافت كرده اندضمن آنكه داراي تاييديه بهزيستي هستند.

3.كارهاي لازم در زمينه كمك هاي اوليه را بلدند؟

در هرطبقه جعبه كمك هاي اوليه وجود دارد و علاوه بر اينكه اينجانب آموزش هاي لازم را ديده ام مربيان جوان و تحصيلكرده مهدكودك نيز داراي توانمندي هاي لازم هستند. احياي قلبي و حتي برخي از نيازهاي اورژانسي را ما مورد تاييد و تاكيد قرار داده ايم.

4.اطلاعاتي در مورد احياي قبلي و ريوي به كودكان دارند؟

بله با توجه به تجربيات و آموزش هاي قبلي در حين آموزش در بهزيستي، آشنا هستند. حتي اگر فرزندان برخي از عزيزان دچار عارضه اي هستند در صورتيكه اولياء اطلاع دهند تلاش مي شود تا مربيان بر مشكل مربوطه آشنايي داشته و بتوانند در مواقع ضروري از اين اطلاعات استفاده نمايند.

فعاليت ها و مهارت هاي اجتماعي

آيا اسباب بازي ها و فعاليت هاي مناسب با سن كودكان هست؟

بله با توجه به نگهداري شيرخوار تا پيش دبستاني و آموزش هاي لازم،تمامي اسباب بازي ها و بازي هاي فكري متناسب با سن عزيزان در مهد وجود دارد.

آيا فضاي بازي راحت و كودك ايمني در داخل مهدكودك داريد؟

بله فضاي بازي، حياط مناسب، استخر شنا، بازي هاي فكري متناسب با سن عزيزان در مهد وجود دار.

آيا مي توانم مطمان باشم كه فرزندم در امنيت بازي مي كند؟

درمهدكودك با توجه به تعداد قابل توجه مربيان، آموزش هاي مرتبط با نگهداري كودكان توسط مربيان ديده شده ضمن آنكه، تمامي نرده ها به حفاظ مجهز شده اند، تمامي بخش هاي ميزها با يونوليت حفاظ شده اند، بالكن حفاظ بندي شده است. حياط حفاظ بندي شده است، تمامي اسباب بازي ها، صندلي ها و.... پلاستيكي و بي خطر بوده و از سويي اين مهدكودك بخاطر رعايت ها دريافت به 4ستاره امتيازبندي شده است.

آيا آنها مي توانند مهارت هاي فيزيكي خود را تقويت كنند؟

بدليل دارا بودن حياط امن، تميز؛ زيبا و همچنين سالن مرتب و مفرح و اردوهاي متناسب با سن عزيزان، قطعا بدنبال آموزش ها و تقويت قواي فيزيكي فرزندان مان هستيم. ضمن آنكه موضوع تغذيه نيز بصورت هماهنگ و با بهترين كيفيت مورد استفاده است.

آيا فضاي باز محصور و ايمني براي بازي داريدكه مهارت هاي حركتي عمده مثل بالارفتن، دويدن، راندن اسباب بازي هاي چرخدار را تشويق كند؟

بله درحياط مهدكودك و بصورتي كه فوق به آن اشاره شد، علاوه بر دارا بودن اسباب بازي ايمن، مربيان، حصار مناسب و ... توجه بر رعايت امنيت و همچنين آموزش صحيح اطفال وجود دارد. 5.برنامه براي كودكان نوپا و پيش دبستاني ها: برنامه هاي مختلفي شامل موسيقي، قصه خواني، شاهنامه خواني، آموزش زبان، آموزش قرآن كريم،خلاقيت، چرتكه، رباتيك و از سويي اردوهاي تفريحي جزء برنامه پيوسته و دائمي مهد است.

براي كودكان نوپا و بزرگتر فضاهاي جذاب و مشخصي براي فعاليت هاي مختلف هنري مثل نقاشي يا موسيقي داريد؟

بله در تمامي اتاق هاي مهد و حتي سالن ها ميزهاي مشخص و تخصصي براي نقاشي كودكان تعبيه شده است و مي توانند از آنها براحتي بهره ببرند.

.آيا لگو و اسباب بازي در مهد وجود دارد؟

در مهدكودك لوگو و اسباب بازي به ميزان كافي براي استفاده اطفال در تمامي مقاطع سني وجود دارد.

آيا برنامه كتاب خواندن داريد؟

برنامه كتاب خواني و شاهنامه خواني حسب متفاوت بودن سن ها وجود دارد و با روشي جديد اين اقدام مورد توجه كودكان قرار مي گيرد.

فعاليت كودكان در يك روز معمولي چه خواهد بود؟

فعاليت كودكان در يك روز معمولي: بايد توجه داشت با در نظر داشتن تفاوت سني و مقاطع برنامه هاي روزانه كودكان متفاوت است.

طبيعتا براي نوزادان فقط نگهداري، براي نوپا برنامه هاي شاد،مفرح، خلاقيت زا، استعداديابي و..و برنامه رده سني بزرگتر ها به قصه خواني، شاهنامه خواني، استعداد يابي، موسيقي، كلاس زبان و. ... به طور روزانه انجام خواهد شد. شايان ذكر است برنامه ورزش گروهي از برنامه هاي همه روزه است كه بنا به رده سني مختلف به شكل هاي مختلف انجام خواهد شد.

مي توانيم برنامه فعاليت هاي روزانه را ببينيم؟

برنامه روزانه قابل رويت توسط اولياء مي باشد چون قطعا مي تواند در توصيه به اولياء مهد راهگشا باشد.

آيا بچه ها به پياده روي و گردش مي بريد؟

بله از برنامه هاي مورد نظر ما گردش روزانه، تفريحي ؛اردوهاي دسته جمعي و بازديد از موزه ، سينما و ..مي باشد كه در ارتقاي سطح فرهنگي و عمومي عزيزان قطعا كمك خواهد كرد.

تلويزيون و موارد مشابه درصورت وجود چه نقشي دارند؟

كمتر مورد نظر است بدليل اينكه بايد در مهدكودك موضوعات آموزشي ، ورزشي، تفريحي، استعداد يابي مورد نگاه باشد.ليكن اگر تلويزيون بتواند دراين خصوص حامي باشد، در زمان هاي محدودي به آن توجه خواهد شد و آن هم بيشتر جهت آموزش خواهد بود.

چگونه بچه ها را آرام مي كنيد؟

با داشتن برنامه ريزي صحيح براي كودكان، قطعا به نسبت زيادي فرزندانمان آرامش خواهند داشت كه ضمن اينكه استعداد يابي به همراه حركات فيزيكي و ورزشي نقش موثر در آرام بخشي كودكان خواهد داشت.

14.رفتارهاي گروهي نامناسب بين كودكان مثل دست انداختن و زورگوي را چگونه مديريت مي كنيد؟

به نظر مي رسد برنامه داشتن و برنامه ريزي به خودي خود موجب سلب خشونت گرايي از سوي كودكان مي شود. ضمن انكه علاوه بر مديريت در برنامه ريزي، مي توان با ابزارهاي ديگر كه سرگرم كننده هستند و از سويي عدم اجازه ثبت نامه به كودكان با تربيت نامناسب ما را در عدم ورود به خشونت در بين كودكان ياري خواهد ساخت.

آيا براي اجازه حضور درمهد و پيش دبستاني كودكان بايد واكسينه شوند؟

طبق مقررات واجدين ثبت نام در مهدو پيش دبستاني مي بايد كارت مربوطه به واكسيناسيون را داشته باشند چون در غير اينصورت به ساير عزيزان احتمال آسيب هايي را وارد خواهد ساخت.

سياست هاي مهدكودك در باره كودكان بيمار

اگر بچه من در طول روز به دارو نياز داشته باشد چه مراقبتي وجود دارد؟

با هماهنگي مهدكودك، اين اقدام توسط مربيان و يا درصورت علاقمندي توسط اولياء در ساعات مشخص صورت خواهد گرفت. ضمن اينكه مراقبت ويژه از سوي مربي و حتي مديريت مهد انجام مي شود.

آيا به كودكان آموزش داده مي شود كه دستشان را بعد از استفاده از دستشويي بشويند؟

برنامه هاي آموزشي مهدكودك شامل بسياري از موارد از جمله رعايت بهداشتي، سطح بهداشت، عوامل و تبعات بهره گيري از بهداشت فردي واجتماعي در كودكان از برنامه هايي است كه به صورت كاملا غير مستقيم به عزيزان آموزش داده مي شود ودرغير اينصورت براي كودكان مشكلات جدي ايجاد خواهد ساخت. البته بايد گفت مكان مهدكودك در منطقه اي واقع است كه بيشتر اولياء به فرزندان اين موضوعات را آموزش داده اند ولي گسترش اين فرهنگ بهداشتي توسط اولياء مهد مورد توجه و تاكيد و همچنين برنامه ريزي است

اسباب بازي ها هرچند وقت يكبار شسته و يا عوض مي شوند؟

تمامي ا سباب بازي ها با توجه به تغيير مكان مهدكودك نو مي باشد ليكن اسباب بازي هاي كمي قديمي در ماه گذشته ضد عفوني شده اند و معمولا هر دوهفته يكبار نيز تميز شده و هرماه يكبار ضد عفوني مي شوند.

آيا فضاي بازي داخلي و بيروني براي كودكان ايمن سازي شده و ضد فرار هستند؟

فضاي بازي كاملا ايمن سازي شده و حتي اسباب بازي ها نيز ايمن هستند و تمامي ميزها و صندلي ها نيز ايمن شده اند. تمامي نرده ها و بالكن ها نيز ايمن سازي و محصور شده اند.ورودي و خروجي هاي متعدد موجب تقويت ايمني براي گريز در زمان مورد نياز مي باشد.

تجهيزات بازي شما چقدر قدمت دارند؟

تمامي تجهيزات يكماه پيش بازبيني و تجهيز شده اند.ليكن با توجه به اينكه مهدكودك سه سال است تاسيس شده تمامي وسايل جديد هستند

آيا ممكن است زماني كودكان بدون مربي و مراقب باشند؟

تا كنون زماني نشده است كه كودكان بدون مربي باشند چون تعداد مربيان از تعداد كلاس ها بيشتر بوده و مربي مازاد هميشه درمهد و پيش دبستاني وجود دارد.

آيا درها به گونه هست كه غريب ها نتوانند وارد شوند؟

تمامي درب هاي ورودي و خروجي داراي قفل بوده و ضمن آنكه مستخدم و يكي از مربيان بر ورود و خروج به هر نوع در مهدكودك نظارت مستقيم دارند. دفتر مديريت نيز بر درب ورودي و خروجي علاوه بر دوربين مداربسته اشراف و كنترل دارد.

سياست شما در مورد تحويل كودك چيست؟ چه كساني مي توانند كودك را از مهدكودك و پيش دبستاني تحويل بگيرند؟

تنها پدر ومادر مي توانند فرزندان را تحويل بگيرند. البته درصورتيكه در فرم ثبت نام كس ديگري قيد شود مي توان به اين موضوع ارجاع شود. درصورتيكه والدين بدليلي اعلام نمايند كه يكي از اعضاي خانواده مي تواند كودك را تحويل بگيرد اين موضوع در صورت دريافت كارت ملي شخص، امكان پذير است.

مهدكودك و پيش دبستاني عطر نرگس

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 29

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 295
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 37
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 16
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 370
  • بازدید سال : 786
  • بازدید کلی : 119820
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه